About Me

My photo
kuala terengganu, terengganu, Malaysia
aku hanya aku dan aku hanya seorang pencinta seni~

Wednesday, January 5, 2011

surirumah sepenuh masa...~

heee...hari nih aku da jd mcm seorang ibu yg bergelar surirumah sepenuh masa...heee...pagi2 lg da kene bgn awal...sebab ape...mesti lah na mandi kan si budak kecik tuh sorg...sape lg kalo bkn cousin aku yg berusia 5 thn tuh...kene siap kan die na pegy skola...adoi2...heee ta pe la...pas da siap2 kan die pegy hantar die g skolah..seb bek la skola die depan umah ni je...heee...

pas die da pegy skola...heeee ni la masa aku sambung tido smule...walaupun byk lg bende na buat...best2 di lambung mimpi yg sgt indah....teeetttttt bunyi alarm da pkul 9...tp mls lg na bgn..ngantuk..maklumla tido pon pkul 3 an...hmm sket lg la'..detik hati aku...smpai pkul 10 pg bru la aku ingt aku kene pegy post office...so aku cpt2 bgn pegy mandi,siap2 kluar pegy post office..on da way na blk aku tringat la ape na msk tgh ari eh...brenti pasar la kejap...cari ikan...ok jumpe ikan...blk umah lam pkul 11 lebh cmtuh...waaaahhhh umah besepah nye..kene kemas nih..aku pon kemas la umah....dekat2 pkul 12..si bdk kecik menjerit dr bawah....'kak cik...nak duit,nak beli aiskrim..nak satu linggit je...' heee ape ko ingat aku mak ko ke...ahhaah..'nah amik duit..jgn bli yg besar2 nnt ta abes...' wahh ade mcm mak tak??heee pas die da abes mkn eskem die aku suh die g mandi...so aku kene tunggu die mandi la sambil2 kemas2 umah...kalo ta tunggu bdk nih sorg alamat nye banjir la bilik air tuh...heee....=) die sudah mandi aku suh die maen game kat laptop sbb aku ta na die kaco senduk aku kat dapur...die nih sgt suke kacau aku masak..pastuh prasan die yg masak...aisy budak2...heee pas masak2...layan si kecik nih...

petang nye die ajak aku pegy bli keropok...hari2 nak makan keropok si kecik nih...cari2 kunci kereta ta jumpe...so aku ckp la ta de kunci krete..na bli cmne...die jawab kat aku 'ala kak cik,jom pegy jalan kaki jom..jom la lupi lapar na mkn kropok ni...'aisy jom la kesian tgk muke si kecik nih...

ni si budak kecik yg bernama AQEEL LUTFI...muke habis kesian lah tuh

ok part mlm lak..keje aku ngan rumah mmg ta kan habis...cuci pinggan la..kemas2 la..heee penat gak an...pastuh tido kan si kecik nih...pas die da tido,kene gosok kan baju skola die lak...ye la bdk2 pegy skola baju mesti kotor,blk skola kene basuh..mlm nye la aku gosok...hee.

ade macam kehidupan seorg ibu tak??kan...

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 ~Jiwa KU bukan Jiwa MU...... Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase